trgedi aidiladha

hari ini aku bangun tidak berapa awal

ya, hari ini hari lebaran
ada solat sunat yang perlu ditunai
hujan..
"patut r liat gile nak bangkit"
aku menggagahkan diri untuk bangun mandi
sungguh sejuk..
selalunye mandi dekat2 nak tengah hari
air pagi tadi sungguh dingin..
"kecebur2.. kecebur2..."
setel..
aku pakai baju melayu, seluar jeans
songkok ala2 johor (agak tinggi)
siap2.. pandang cermin
berat makin bertambah..=)
aku capai kunci kereta
kereta punya enjin dipanaskan
belum pukul lapan
ku rasa seperti awal
tapi, ayahku berpesan
"along, esok diorang start pukul lapan.
jangan lewat2.."
hmm..
hujan makin xberapa renyai
nasib baik pakai kereta
sampai2 kat masjid
tepat gerak hatiku
orang xramai lagi..
selesai berwuduk, 
aku duduk lam masjid.
bertakbir sama2..
"lupa bawak hp, kalu x leh r snap2 gamba.."
xpelah, tadi pun agak rushing.
bertakbir sama2..
mengegar pelusuk 
Masjid Al Alami, MITC
selesai khutbah, selesai solat 
selesai doa..
kami berpusu2 untuk keluar masjid
agak pack agak ramai.
perempuan2, wanita2, makcik2 pun join same
aku jalan slow2 sebab kaki kebas
menghampiri exit masjid..
kupandang suasana..
sungguh best
"lupa bawak hp, kalu x leh r snap2 gamba.."
tiba2..
"gedebuk!"
aku jatuh terduduk sebab licin dan basah
orang belakang aku pun join same
aku bingkas bangun dan kontrol sakit
dan bergegas meninggalkan masjid..
"adeh"..
sakit hingga sekarang
Moralnya:
  • tahun depan aku datang 8.15am..=)
  • tahun depan aku bawak hp siap2
  • tahun depan, aku lebih hati2 ketika nak kuar, fokus dan x berangan2
  • tahun depan aku nak sambut lagi aidiladha, insyaAllah

3 Voices:

tusky December 9, 2008 at 1:30 PM  

still sakit
mungkin rawatn
perlu dibuat
adei

w 8 z December 9, 2008 at 1:41 PM  

huish..sakit x ilang agi...?
bahye bahye. tulang kuat idok? =p
huahuahua

tusky December 9, 2008 at 1:50 PM  

mungkin pertambahn
berat badan
mmberi impak
maksima
kepada kejatuhan
itu
hahahah

"this blog welcome all of you to share your thoughts, feelings, opinions, suggestions, messages,screams and complains.. let the voices within you being heard by others"

tuskysama

tuskysama