raya....

hari kebesaran menjelang muncul
ya, hari besar yang dinanti muncul lagi
apa erti hari besar untuk kamu dan aku?
apa kejayaan bakal tercapai untuk aku dan kamu?
saiz pinggang makin kecil kah?
baju baru berpasang2 kah?
duit masuk berkepuk-kepuk kah?
atau jaya, terasa amal bertambah?

hari besar..
entah.. sama je dan macam tipikal
mungkin sebab aku xisi bulan sebelumnya
dengan penuh, dengan tunduk yang cukup
selalu ku katakan barangkali bulan lagi satu
aku akan isi dengan lebih terisi
eleh, lagu sama dinyanyikan konon
xpa, semoga tuhan bagi lagi masa..
untuk aku betul2 rasa kemenangan itu
biar xnampak dimata, x nampak di fizikal
tapi terasa manisnya di sanubari..
itu apa yang aku rasa tentang hari besar
itu apa yang aku harap untuk hari besar...

oh ya, ada lagi..
aku suka hari besar ini..
entah, mungkin temanya, moodnya sangat bagus
untuk kita medapatkan org sekeliling
bersalam, bermaaf-maafan..
sangat indah sebab semua semangat sebegitu
xkira aku, dia, kamu ataupun mereka
eh, kan bagus kalau kempen sebegitu diterus
setuju x?

"selamat hari raya aidilfitri, sepuluh jari tersusun rapi
memohon ampun maaf mana2 singgungan di sini"

p/s: pada faizun, terima kasih atas jemputan konvoi.. aku pasti ikut

"this blog welcome all of you to share your thoughts, feelings, opinions, suggestions, messages,screams and complains.. let the voices within you being heard by others"

tuskysama

tuskysama