payah ke hidup?

payah ke hidup?

eleh, kau apa tahu?
kau xrasa apa yang aku rasa
kau tak susah apa yang aku susah
kau xsama dengan orang2 kurang bernasib di luar sana
eh, salah ke aku x jadi macam mereka?
salah ke aku nak tanya, mendalami sakit payah hidup mereka?
aku bukan datang untuk tunjuk simpati
aku datang untuk duduk sama dengan kamu, menghayati
biar aku tidak lupa, sentiasa beringat hukum roda

*pause seketika*

kita duduk, bergelak ketawa semeja
pabila pulang ke bilik, ke rumah, ke tempat asal
ada yang masih ketawa, bahkan mungkin terguling2 tergelak
ada yang bersedih, menangis teresak-esak
ada yang hanya diam, bagai tiada apa yang berlaku
jalan kita tidak sama
kau bermula dengan kaya
kau bermula dengan papa kedana
kau bermula dengan senang
kau bermula dengan air mata bergenang

*pause lagi*

tapi yakinlah
hujung jalan kita sama
mengadap tuhan yang sama
tapi yakinlah
setiap yang senang ada payahnya
setiap yang susah ada senangnya

payah ke hidup?
ya, memang payah
tidak kira bagi aku atau kamu

"this blog welcome all of you to share your thoughts, feelings, opinions, suggestions, messages,screams and complains.. let the voices within you being heard by others"

tuskysama

tuskysama