antara aku dan puisi

jujurnya
aku tidak reti pun berpuisi
kerna aku percaya aku tidak ada bakat seni
sebegitu...

dahulu..
ada org menegur..
kamu tulis ayat2 puitis
kamu ni boleh jadi pemuisi
boleh perjuang seni ini
aku cuma bergelak besar dalam hati

aku lihat, ku tatap, kutekan2 tetikus di tangan
imbau balik entry2 sebelumnya
baru ku ngerti...
ayat2 aku bukan ayat2 ala2 normal
ayat2 aku berbunga kadang2 meloya
hahahahaha
bermadah umpama sang pujangga

xmengapa kalau tidak ada masa untuk dibaca
aku tidak pernah paksa kamu rasa loya
xmengapa kalau tidak ada masa untuk mengerti
bait2 tersirat yang cuba aku sembunyi
karya tarian jari jemari menari
aku tidak pernah paksa

mungkin ianya bagiku indah
mungkin dengan ayat ditari
mesej2 aku lagi senang untuk dikarang
bila aku nampak orang jatuh x bangun
bila aku nampak orang dijatuhkan x bangun2
bila aku jatuh tersungkur, sakit nak bangun2
aku suarakan pendapat, barangkali buah fikiran xberapa matang
kerna perjalanan pengalaman masih sikit pendek
untuk jadi modal menafsir kejadian sekeliling

tapi aku cuba juga untuk bersuara
kerana ini laman aku, aku ada kebebasan itu
dan aku akan terus bersuara
walaupun xdelah lurus dan mudah dipaham dibaca
pedulik hape
kan ke seni itu kadang2 abstrak
nak pahamkan pun kadang2 sampai retak kepala otak.

barangkali, satu masa nanti
aku berpeluang jadi macam dia

5 Voices:

As September 15, 2009 at 12:55 PM  

waaah
hehe
selama ni as baca blog kamu
memang ayat kamu len sket dr ayat normal blog lain

tapi bukan bermakna kamu abnormal
cuma itulah yang normal bg kamu :P
dan baguslah bila style kamu mcm tu..
kamu akan lebih memerhati abstrak kehidupan

^_^

tusky September 15, 2009 at 2:06 PM  

"kamu akan lebih memerhati abstrak kehidupan"

heh, payah tu.. ^_^
terima kasih kerna sudi baca
aku harap kau dan orang2 lain tidak loya..



hahahahahahaha

Naj September 17, 2009 at 12:48 AM  

ok what?? sy sokong abg..:)
cume jgn t ckp ngan sy gtu sudah r...;p kt blog orait je:)

Naj September 17, 2009 at 12:49 AM  
This comment has been removed by the author.
tusky September 17, 2009 at 4:39 AM  

Naj,
oh.. okies.. hehehehe.. ala, kadang2 tu terfeeling lebih.. tu yg terbwk2 lam msg.. hahahahaha

"this blog welcome all of you to share your thoughts, feelings, opinions, suggestions, messages,screams and complains.. let the voices within you being heard by others"

tuskysama

tuskysama