terlambat x bererti xsedar (ayat escapism)

aku macam ade satu trend
bila tangan menari untuk
tulis komen..
terasa nukilan perlu diangkat
jadi satu entri..
xpe, copyright still aku punya

okeh, mari bermula..

kita ni, dunia ni,
makin maju makin jahil
makin konon2 terkedepan
rupa2nya beratus tapak
kebelakang
perikemanusia makin hilang
hukum hutan diangkat
hulkum sivil dibuang
hukum tuhan, lame dah diketepi
yang kuat, baham ratah yang lemah
dulu palestin
dulu iraq
sekarang pun palestin
rentetan raungan rintihan xhenti2

kadang2..
aku rasa orang kita bagaikan
sudah lali dengan raungan itu
"bukan payah sangat, tukar je channel"
"bukan payah sangat, tukar je muka surat"
selagi xkene batang hidung kaum sendiri
orang kita still lali..

aku geram
aku sedih dan hiba
aku rase nak angkat senjata
aku rase nak baling kasut banyak2
bleh gak baling kat pemimpin konon2
memimpin
yang sanggup biar umat ter'apertheid'
asalkan duit, kepentingan xtergadai
kiriman wang,
kiriman baju2
kiriman makanan
kiriman doa
je yang mampu kita kirimkan
xpelah, semoga tuhan tunjuk kita
jalan kebenaran
semoga tuhan tunjuk kita
jalan kesedaran
semoga umat jauh
xmerintih meraung menjerit lagi..
:'-(

3 Voices:

Unknown January 9, 2009 at 12:34 PM  

:)

aaina January 10, 2009 at 8:57 AM  

palestin sudah jadi isu hot dlm dunia blog skrg.x kira apa cara kita bantu,walau hanya dgn doa & derma,sekurang-kurangnya kita perlu mulakan sesuatu.

tusky January 10, 2009 at 10:13 PM  

szakif,
=p

aainachentak
insyaallah..

"this blog welcome all of you to share your thoughts, feelings, opinions, suggestions, messages,screams and complains.. let the voices within you being heard by others"

tuskysama

tuskysama