setahap mane seriusnya??

aku terpanggil

aku terasa nak teriak
terasa nak jerit
aku rasa takut
pabila anak bangsa pandang barat..

kali ini aku nak sentuh satu je
aku nak cakap pasal 'free sex'
yang kian menular
yang kian rampant hari ini

dulu2..
orang rogol kadang2
orang sumbang mahram xbrape selalu
orang free sex x brape aktif
tapi kini,
rogol sana rogol sini..
sumbang sana, khalwat sini
seks percuma di merata2..
di pantai..
di toilet
di sekolah
di taman bunga
di rumah apatah lagi..

aku bertambah risau..
skala umurnya semakin muda
budak tahap dua dah pandai meranjang
xtahu r di mana pengaruhnya
barangkali mungkin dari 3gp panas
yang bersepah2 di luar sana..
hari ini culpritnya 
bukan lagi hanya golongan bekerja
bukan lagi hanya maha2siswa
bukan lagi hanya antara orang2 tua
budak remaja beb, remaja..
belasan tahun dah 'layan' belasan orang

tunding jari sana sini..
masalah xselesai pun..
hampeh..

10 Voices:

Master J January 17, 2009 at 12:15 AM  

2 lah..aku ada post dlm blog aku..article dr the star psl bdk2 btudung yg dgn slambenyer admit diorg slalu hav sex dgn psgan2 bbeza..ada yg kata diorg start hav sex time 10yo jer..mmg makin truk org kita...

tusky January 17, 2009 at 5:09 PM  

Master J,
isu ni aku pikir serius.. memang r 'syok' wat projek muda2.. abis tu cane ngan mase depan..? cane diorang nak hadapi masyarakat in case masyarakat dapat tau? last2 diorg terus rosak n rosak..
kite mgkin akan kata , 'padan muka ko".. tp xsedarkah kita diorang tu bakal teraju negara akan datang?
ntah r

Anonymous January 17, 2009 at 10:33 PM  

Seriously, mmg menyedihkan.
Petanda kiamat hampir tiba.
Bila budak2 makin lama makin muda yg involve dlm benda2 camni.

Nak salahkan parents?
Nak salahkan guru-guru?
Nak salahkan masyarakat?

Kesimpulannya, semua bertanggungjawab.
Macam mana nak atasi perkara ni?
Mmg banyak kena buat.

Unknown January 18, 2009 at 1:15 AM  

erm.. cakap banyak pun tak gune. nanti bila kita dah besar dan beranak pinak, jagalah anak2 kita baik2 ye...

bukan senang, itu pasti.

jab, tunding ke, tuding?

:p

tusky January 18, 2009 at 7:16 AM  

KNOWLEE,
memang banyak kite kene wat
sekarang pun dah sukar nak control aktiviti anak2 bile diorg xde kat depan mata..

aku rase, seterer mane pon kite
sekaya mana or sesenang mane pon kite
dengan dunia
kite kene come back to religion
come back to nurturing sense of
increasing iman among us
among our offsprings

nak harapkan kempen,
xjadi punye

tusky January 18, 2009 at 7:18 AM  

Szakif,
tu r pasal, ni baru zaman kita
lum zaman generasi kita lagi
huhuhuuhuhu..
harap2 dijauhkan dari negatif sebegini
nauzubillah..

tunding or tuding?
ntah, aku malas nak cek
hahahhahaha

3p4h January 21, 2009 at 9:58 PM  

Mmg xbole blah la... Aku yg ada adik sorg ni pn da takut bl mcm2 pkara yg jauh tpesong drp norma khidupan mjadi bnda biasa... Ya Allah, Kau lindungilah kami drp fitnah dunia ni.. Ameen

tusky January 21, 2009 at 10:38 PM  

3p4h,
kene hati2 dalam aman..
huhhuhuhuhu

sHiNo January 23, 2009 at 11:00 PM  

salam...
hurm..
aku rase, as long as we keep in the right path, follow wats bin asked and avoid wats bin restricted, insyaallah Allah will protect us...

-tuSKy_sAMa- January 24, 2009 at 1:48 AM  

shino,
yeah, i agreed wit u there

"this blog welcome all of you to share your thoughts, feelings, opinions, suggestions, messages,screams and complains.. let the voices within you being heard by others"

tuskysama

tuskysama