tinta kontang

dakwat kering...
idea kontang....
laman sepi......

fuh...
ada bicara
tentang kerja2...
masuk sudah 3 minggu setengah
dibawah pendingin hawa laju
aku belajar ini dan itu
sekali lagi
tentang etika
tentang skop kerja
tentang hormat dan mesra pada semua
macam dulu2

tp kali ini bayarannya percuma
xmengapa
pengalaman itu besar pulangannya
kalau dulu
keringat yg mengalir buat aku bersyukur
pada tiap2 suap nasi emak ayah
kalau dulu
pulangan bulanan jadi begitu bermakna sekali
ini jerih penat keringat
walaupun tuai hasil sebulan bertahan seminggu cuma
bukan duit yg aku kejar
tapi pengalaman, cerita kisah jatuh bangun
yang aku cari, yang aku tagih
sama juga dengan kali ini...

syukur....

"this blog welcome all of you to share your thoughts, feelings, opinions, suggestions, messages,screams and complains.. let the voices within you being heard by others"

tuskysama

tuskysama