di hadapan pulau




in the Name of Allah, Most Gracious, Most Merciful....


gemersik angin menghembus
deruman sibuk sayup2 xdengar
kukucup syukur tanah sekangkang luas ini

ya,
aku sudah datang.....
niat menimba pengalaman hidup
jadi penghuni tanah terik ini
terima kasih pada Dia
kerna beri aku peluang ini
sebulan setengah barangkali tempoh singkat
tapi ingin kusyukuri cukup2 setiap saat
aku datang ada kerja
aku datang ada peranan

hmmm
lontarkan ia jauh2 ke tepi seketika
aku datang lagi
ke tempat sebegini
pantai indah, airnya jernih
malamnya sunyi

disebalik kejernihan
tenggelam satu kehidupan indah
daerah berwarna warni
daerah yang aku tunggu2
dan
bayu laut yang hembus tubuh
bagai menerbang minda jauh2
sambil di atas pasir dibawah kelapa badan berlabuh
melihat suria terbit tenggelam di ufuk jauh
ini santapan hari2
ini santapan selagi aku tidak mati
insyaAllah

barangkali
puisi tarian jari jemari merancak lagi
dengan kisah gelagat daerah pantai
juga daaerah warni di terumbu2

akan ku syukuri setiap saat2 ini

5 Voices:

tusky May 10, 2010 at 4:36 PM  

ish... aku still betul ke ni?

cekkeya May 11, 2010 at 7:16 AM  

dulu, ko belajar sastera ke??? haha

Ain Nadzri May 11, 2010 at 1:17 PM  

puisi yg indah...

Mohd. Ramadan Bin Ab.Hamid May 11, 2010 at 10:16 PM  

Anda telah di tag!!

tusky May 12, 2010 at 4:20 AM  

yan,
aku belajar biological literature... hahahahha

Ain,
terima kasih kerana tidak muntah... hehehehehe...

Ramadhan,
iya, saya ngerti

"this blog welcome all of you to share your thoughts, feelings, opinions, suggestions, messages,screams and complains.. let the voices within you being heard by others"

tuskysama

tuskysama