pemergian yang lalu...


hari ini aku duduk depan pc umah
ya, aku balik minggu ni..
tapi esok dah nak balik dah
ade lab weh... hahahahaha..
(tp kelas skip gak..=p)
kemanakah pemergian?
aha, mari bercerita...

Jumaat lalu, aku dan kami pergi LAKEP
bertempat di Rebutia Camp, Gombak
program 3 hari dua malam
seronok, penat, info yang dapat mampat
semalam baru balik..
the end...

eh, pesal kejap sangat?
ok2, aku sambung cerita berita
di sana, pesertanya banyak lepasan SPM
di sana, pesertanya ramai berdarah muda
tapi bersemangat hebat dan kuat
untuk menuntut jadi fasi, jadi dai'e
aku terharu, terbangga, tersegan..
nape yek aku x macam diorang?
nape yek aku x sehebat diorang ?
nape tiada kesedaran tika itu..?

mereka masih mentah..
tapi semangat mereka mematangkan
mereka masih mentah
tapi mereka xtakut untuk cuba perbetul salah
remaja kini di label 'sangat rosak'
lihat sahajalah entri2 aku sebelum2 ini
tapi aku gembira...
masih lagi ramai yang cuba tampil
perbetul kesilapan kengkawan..
barangkali masih ada harapan
perjuangan dalam benda ni harus diteruskan..
yeah..

 



6 Voices:

As March 10, 2009 at 7:26 AM  

setiap rule ade exception ;)

Anonymous March 10, 2009 at 3:20 PM  

pernah dengar lagu imran ajmain yang ini?

'sudah tu sudah'

Dulu lain, xperlu dikesali, skrg kamu bangkit la...kan?

tusky March 10, 2009 at 5:43 PM  

As,
ya benar..
n exception ini kusuka
hehehehe

Azuwan
yup..
barangkali langkah ku mungkin terlewat
tapi insyaAllah masih sempat

annamlatun March 21, 2009 at 6:16 PM  

kita akan lebih terkapai-kapai apabila tidak menyedari bahawa kita leka dan selesa dalam comfort zone kt...

untuk adik2, dieorang sedar banyak perkara perlu dibetulkan bile tgk generasi muda yang semakin dimamah elemen yang 'merosakkan'...

teruskan usahamu wahai teman...
walaupun ada kalanya kita rasa kita kurang signifikan...
sesungguhnya, umat sangat memerlukan kita...=)

"Berjasa kepada Masyarakat"

annamlatun March 21, 2009 at 6:16 PM  
This comment has been removed by the author.
tusky March 22, 2009 at 10:30 PM  

annamlatun,
amat dalam mesej jarangmu ini..=)
ya, aku masih belajar jadi mereka
latih diri jadi mereka..

p/s:
semoga shah pekan kita berjaya..
inshaAllah

"this blog welcome all of you to share your thoughts, feelings, opinions, suggestions, messages,screams and complains.. let the voices within you being heard by others"

tuskysama

tuskysama