kehadapan tukang jaja

kehadapan tukang jaja..
terima kasih sebab sangat kental xsudah jaja cerita
kau jaja sini, kau jaja sana, kau jaja situ
abis semua orang keliling kau pusing
mantap
konsisten
satu pun x ketinggalan
disaji enak cerita2 muak
ditambah perisa ajinomoto segala
hingga cerita jadi gempak
hingga watak cerita jadi sopak
hahahahahaha...

kehadapan tukang jaja
didepan orang kau biasa2 saja
sama duduk
sama gelak tertawa
tapi di belakang?
kau tikam dengan jarum halus
orang xrasa tapi dipandang salah
dianggap hina
kelakar
berbuat baik pada orang
balasnya tuba dan cerca
kelakar
hidup bagai sempurna
dengan onak duri berbisa
berkat usaha si tukang jaja

kehadapan tukang jaja
aku diam, senyum....
aku xkan henti
mereka2 seperti aku xkan henti2
berbuat baik yang terbaik untuk orang
kerna aku dan mereka tidak diajar untuk menuba
kerna aku dan mereka xtergamak untuk mencerca
kerna aku dan mereka xmahu jaja cerita
si tukang jaja...
nauzubillah...

6 Voices:

Anonymous March 31, 2010 at 11:17 PM  

wooow faiz.aku dah bace.senang jer.ko tegur direct jer.kalau tak layan.senang.takyah la berkawan dengan orang macam ni.sia2.ok?all the best.i like the post.i can feel the anger.arghhh!!!!...btw it me.t2.4.4.

tusky April 1, 2010 at 12:54 AM  

hahahahhaaha...
ini nota pesanan untuk semua2 tukang jaja kat luar sana..
dont worry, aku ok jek
kadang2 kelakar tengok gelagat
orang jatuhkan org

3p4h April 1, 2010 at 9:21 AM  

Jatuh2... Bgn smula. ha5... tak pasal2 aku ni. Sbr ya bro~ =D

Naj April 4, 2010 at 1:06 AM  

btul3...kalu dh org mcm ni, baek xyah kwn.. mendtgkan keburukan pd dri..mmg xelok kwn ngn org mcm ni...
Hidup nk jatuhkan org laen jer...

tusky April 4, 2010 at 10:40 AM  

3p4h,
sabar jelah.. hahahahaha

Naj,
org2 gini kene ajar sket

Naj April 12, 2010 at 10:49 PM  

kene ajar sket? tp tusky still leh kwn baik ngan mereka...huhu...

"this blog welcome all of you to share your thoughts, feelings, opinions, suggestions, messages,screams and complains.. let the voices within you being heard by others"

tuskysama

tuskysama