ombak datang lagi

air berkocak
bayu sejuk menerkam pantai
cebisan daun kenangan berterbangan
perahu usang bergoyang lagi

perahu itu sudah usang
sudah tidak ada layarnya
sudah patah kemudinya
sudah karat enjinnya
sudah berlubang sini sana
sudah tidak selamat untuk kita

janjiku
ingin bikin semula perahu itu
ingin tampal semula bocor2 itu
ingin baiki enjin ingin ganti kemudi
namun hajat xsampai
air yang berkocak
tiba2 mengganas bagaikan ombak
masakan perahu ini dapat bertahan lagi?

ini bukan ombak biasa
bot2 pun tidak terdaya menahan
inikan pula perahu usang kita
lantas...
datang sebuah bot penyelamat
entah dari mana
entah siapa pengemudinya
tempat hanya satu
pergilah naik bot itu

tidak perlu bersusah mencedok air keluar
tidak perlu sesat lantaran perahu usang tak berkemudi
tidak perlu tertunggu2 kerna layar dah patah enjin berkarat

biar aku
biar aku berjuang dalam perahu usang
aku orang laut pasti xkan karam
aku orang laut pasti semangat juang xpadam
kalaupun karam
biarlah aku tenggelam dalam ombak besar itu sorang2
tanpa ada kesan
tanpa siapa tahu
tanpa siapa peduli..
jangan tangisi biarpun aku mati

1 Voices:

Anonymous January 18, 2010 at 2:23 AM  

Appreciate wat u have b4 they're gone...bcoz u won't know when sumthng will leave u....

"this blog welcome all of you to share your thoughts, feelings, opinions, suggestions, messages,screams and complains.. let the voices within you being heard by others"

tuskysama

tuskysama