aku x rase begitu




aku x rase pun mereka menumpang
aku xrase begitu
aku x rase kehadiran separuh abad
x beri mereka rase ape yang kita rase
aku x rase begitu
kenape perlu ade sisih2?
kenape perlu ade rebut2?
kita kan islam..
islam tu untuk semua
haih..

saban hari, kita semua di api2
saban hari, ada sahaja cerita tidak enak
gaduh sana, dengki sini, kutuk situ
sampai bila dan entah bila akan henti
kita laungkan kalimah agung
namun kita masih x pancar sinar yang agung
ke segenap pelusuk bumi bertuah ini

tengok zaman nabi, zaman madinah terdiri
ade ke sisih2?
ade ke islam kita ajar campak2 bangsa?
tidak ada..
aku x rase ramai fikir macam aku
sebab kita dok putar cerita kita tertindas
dok putar cerita kita terkebelakang
tp salah mereka kah kita jadi malas?
tapi salah mereka kah kita jadi terkebelakang?
aku x rase begitu...

di kala kita duduk bersama2
berbaris berarak melaungkan persamaan
aku dapat rasa kat dalam setiap orang
penuh dengan tidak percaya dan kesangsian
sedih..
jalinan lebih separuh abad
hanya jalinan kosong berbaur permusuhan..

"selamat menyambut hari merdeka"

2 Voices:

Dammit August 31, 2009 at 2:52 PM  

"di kala kita duduk bersama2
berbaris berarak melaungkan persamaan
aku dapat rasa kat dalam setiap orang
penuh dengan tidak percaya dan kesangsian"

heh, aku setuju.

tusky September 1, 2009 at 12:20 AM  

dammit,
aku dah lama setuju..
selamat hari merdeka..=)

"this blog welcome all of you to share your thoughts, feelings, opinions, suggestions, messages,screams and complains.. let the voices within you being heard by others"

tuskysama

tuskysama